Sunday, December 21, 2008

Tidsnød og andre brød


Det holdt på å bli en stygg start på juleferien i går. Med stor sekk, liten sekk og gitar-sekk som egentlig er en koffert, klarte jeg å forvandle god tid til dårlig tid på under 20 minutter. Dette må være ny rekord, eller nyre-kårde, som fektekongen Sturla Torkildsen ville kalt det. Dette skjedde:

1. Jeg har god tid, ganske nøyaktig 20 minutter. Bussen skal gå fra Grønland bussentral kl 10.00
2. Bagasjen er tung og klumpete, jeg tar bussen -til bussen.
3. Bussen til bussen kommer for sent, og noen som kanskje var polske skal absolutt stå i veien for utgangen. Jeg ytrer min mening på det som kanskje var polsk.
4. Jeg går av bussen ganske nøyaktig kl 10.00 for så å innse at jeg ikke har noen idé om hvor bussen står eller går fra.
5. "Hvor går bussen til Ålesund?!" "Hjelp! Er det noen som vet hvor Nor-Way er?!" Ingen svarer, men en kar med fillete bukser påstår at han har mistet lommeboka og bare mangler tjue kroner til bussen til Bergen.
6. Desperat hopper jeg inn i en taxi. "ÆÆÆÆ! Kan du kjøre meg til der hvor bussen til Ålesund går?! Jeg er for sen! Den går fra Grønland eller Oslo S eller kanskje Nor-Ways kontorer!" -Jai kjårer taxi. Onskyld...
7. Bussen til Ålesund passerer oss. Flax.
8. "Følg etter den bussen! Hvor går den?! Vet du virkelig ikke hvor bussens neste stopp på vei til Ålesund er?!" -Nai, jai kjårer taxi. Onskyld... Vi kjører ut på hovedveien.
9. Jeg ringer Nor-Way. Neste stopp er Skedsmo, 20 minutter unna. Takk skal du ha. "Passér den bussen er du vær så snill, tusen takk!"
10. Vi passerer den og jeg rekker bussen. Bare 500kr for så mye moro. "Takk skal du ha, trenger ikke kvitteringen nei, takk som byr er du grei!"

4 comments:

Anonymous said...

Sa Severin Suveren.
-K

Hans Christian said...

hahahaha, helt fantastisk historie. Sprøtt! Men trist med pengene :(:(:(:(

Anonymous said...

Da var du innom mine gamle trakter. Hva er ditt inntrykk av Skedsmo?

Jon said...

Hvem er -K? Jeg kjenner kanskje minst tre som har en K i navnet sitt, så det hjalp meg lite.

Takk, Hasse, men det er slike historier som gjør en sterkere og fattigere, som de sier.

Hvem er Maria? Jeg kjenner kanskje minst tre som har Maria som navnet sitt, så det hjalp meg lite.