Tuesday, August 11, 2009

Noen er en H * * E


Jeg overhørte to gutter som var yngre enn meg i dag. De syklet i sirkler og hadde stilige jakker og lugg som stod rett opp, som yngre gutter gjerne har. Den ene fikk mobilen av den andre og så ut som om han skulle si noe viktig. Han svelget et par ganger og skviste sammen øyenbrynene.

- Hei.
...
- Det er ... Christian som ringer.
(Jeg bare antar at Christian skrives med både c og h i dette tilfellet, han hadde oppoverlugg.)
- Christian som ringer, sa jeg...
...
- Altså. Du er en ... eh ... et ord som begynner på h og slutter på e!
- Og ... det er et ord på fire bokstaver!

Så la han på.

Dette etterlot meg med oppsiktsvekkende observasjoner og spørsmål jeg trenger svar på.

Observasjoner:

1. Ungdommen taler i gåter.
2. Ungdommen er trolig over middels kapable i Hangman.
3. Christian er en slags ord-bøddel over telefon.
4. Han som ble ringt, er en Hyse, Hore eller Hane. Andre alternativer er utelukket.

Spørsmål:

1. Hvem var den fornærmede og mottakeren av gåten?
2. Hvorfor føler Christian en trang til å fortelle den fornærmede hva han er?

A: Om mottakeren er en Hyse eller Hane; er det ikke da sannsynlig at han allerede er smertelig klar over det? Her er kanskje dårlig selvtillit allerede inne i bildet, ingen grunn til å gjøre vondt verre!
B: Om han er en Hore, vel, da er vel gåten på sin plass. Ingen liker horer!

3. Hvordan skal Christian finne ut om stakkaren løste gåten? Skal han ringe ham opp igjen om en uke?

-Hei, Christian her. Vel... Det er han som ringte deg forrige uke. Ja. Ja. Ja, han med gåten, ja. Yesyesyes...


P.S. Jeg googlet "cool haircut" for å finne dette bildet.

9 comments:

Hans Christian said...

Haha! Best Yet, my old timer buddy!

Unknown said...

Men, kan det ha vært ei jente de ringte? Kanskje hun selger kroppen sin?

Unknown said...

Kanskje hun er en Høne? Det burde jeg tenkt på!

Unknown said...

Jeg liker horer

Filifjonka said...

kanskje han ville si stave hest og trudde det var en stum e bakom. Og hadde dysleksi i tall. At han var dårlig i mattefag altså.

Carl-Erik said...

Arty.

E said...

Dette kommer til å virke veldig rart, men...

Jeg satt og leste i venninnen min sin blogg, da jeg kjente nyskjerrigheten klø i fingrene og en stemme rope ut "trykk på 'neste blogg'-knappen. Så jeg gjorde det, og pop! Der kom bloggen din opp.

Ville bare spørre: Har du noen gang tenkt på å bli journalist? Du skriver UTROLIG bra! Du har et humoristisk kjennemerke. Jeg liker det :)

Jon said...

Hei Elin. Gøy at du fant bloggen min på slump! Og hyggelig at du likte den. Jeg vil nok aldri bli journalist, det er ikke lov til å tulle så mye (nok) med tekstene i det yrket. Så det får bli med denne hakkete bloggen inntil videre. Velkommen tilbake når som helst!

Hans Christian said...

Hei, Elin :) du er søt!

:) men hvor blir det av bloggen din?