Sunday, April 12, 2009

Gro-biffen



Sindre hjalp meg med å rydde opp tomflasker, og da vi var ferdige, skulle jeg imponere med pizza Grandiosa. Jeg stekte den perfekt og gyllenbrun, og skar den opp i flotte stykker. Ingen hadde spist, alle gledet seg. En meter fra bordet, sklei alle stykkene av pappesken, og flatet ut med den perfekte fyllsiden ned. Vi ble så skuffet at vi ikke gadd å rydde opp på tre timer. Det bare lå der som et monument over min udugelighet, som noen andre enn meg sa. Mens monumentet stivnet, satte vi oss sultne inn på stua og hørte på musikk og diskuterte ting. Som feks:

* Hva skjer i 2012? Maya-kalenderen slutter det året, og Mayaene spådde voldsomme omveltninger. Jeg tror en meteor vil treffe jorda og forandre rotasjonshastigheten eller avstanden til sola. Kanskje vil døgnet endelig få 30 timer. Sindre tror de bare ikke gadd å lage mer kalender.

* Bakt potet. Glemt, men elsket. Supertips: bakt potet kan lages i mikrobølgeovn. Det tar 4-5 minutter, og er helt suverent med rømme, mais og stekt bacon eller skinke. -Vil du ha en bakt potet? Selvfølgelig vil jeg det!

* PETA pøser ut penger til utviklingen av kjøtt. Forskere prøver å gro biff. Gro-biffen, kaller vi den kanskje om ti år. Gro-biffen skal se ut, smake og stort sett være en biff som andre biffer, men den skal altså produseres uten slakting. Petriskål-biff, kaller vi den kanskje om tjue år. Biff har sjelden samme navn så lenge. Snart kommer nok den første lab-musa med genmanipulert biff på ryggen. PETA kommer til å lage et helvete. Eller, hei, vent.

No comments: